• Acessibilidade
      Fonte
    • A+
    • Aa


  • Agenda
  • Busca
  • pt
    • en
  • Bienal
  • fundação
  • bienal a bienal
  • Agenda
  • +bienal
  • biblioteca
  • Arquivo Histórico
  • 70 anos
  • Pavilhão
  • apoie
  • café bienal
  • transparência
  • relatório de gestão 2019-2021
  • Imprensa
  • contato
  • identidade visual
Home Notícias The Name Giver

14 set 2014

The Name Giver

2013

Michael Kessus Gedalyovich

As an artist and writer, Michael Kessus Gedalyovich’s work is always in dialogue with Jewish mysticism. The Name Giver takes the biblical story of the creation as its starting point. In the first book of Genesis, God’s creation is completed when he populates it with mankind. The story of this part of creation is unclear. At first, God is said to create both male and female in parallel, or as female and male in one body. Later it is said that God creates Adam first, who is then given the power to name all the other animals as he wishes. Only afterwards is the female Eve created from Adam’s own rib, as a means of overcoming man’s loneliness.

In the following chapters of the biblical narrative, it is Eve who takes the dominant role, negotiating with the snake and feeding Adam from the Tree of Knowledge. After their expulsion from Eden, Eve takes upon herself the right to give names without consulting God, and names her child Cain (in Hebrew the word קיניין , Cainan, comes from the root word for ‘possession’). Cain then continues the lineage of defiance that results from Eve’s activism.

The Name Giver relates to the confusion, indecisiveness, changing and turning in the Genesis story. It reminds us of how there is a need to order the world. Here, just as in the Bible, it is the woman who sees the big picture and takes responsibility, even though traditionally patriarchal societies would always see men in this role. – GE

Leia também


Acessar +bienal
© Leo Eloy / Fundação Bienal de São Paulo
Artigos18 set 2023

Ensaio visual: A montagem da 35ª Bienal de São Paulo – coreografias do impossível, por Leo Eloy

Quem já visitou a 35ª Bienal de São Paulo pode imaginar a agitação dos bastidores de uma exposição dessas proporções. Para compartilhar com vocês um pouco desse momento, convidamos o fotógrafo Leo Eloy para criar um ensaio visual da montagem das coreografias do impossível.

Saber mais
Notícias6 set 2023

Fundação Bienal e Canal Arte1 estreiam a série Histórias da Bienal

Estreia no Arte1 a série Histórias da Bienal, parceria do canal com a Fundação Bienal de São Paulo, com patrocínio da Bloomberg

Saber mais
© Levi Fanan / Fundação Bienal de São Paulo
Notícias6 set 2023

Fundação Bienal de São Paulo anuncia a abertura da 35ª Bienal de São Paulo – coreografias do impossível

A segunda bienal mais antiga do mundo e o maior evento de arte contemporânea do hemisfério Sul e das Américas está com suas portas abertas. Com 121 participantes, a Bienal traz à tona novas perspectivas sobre o mundo a partir das urgências dos tempos atuais;

A exposição apresenta aproximadamente 1.100 obras de arte de diferentes linguagens, que se espalham pelos 30 mil metros quadrados do Pavilhão Ciccillo Matarazzo, no Parque Ibirapuera, que passou por adequações de acessibilidade e renovações para receber o evento

Saber mais

Newsletter

Receba a Newsletter da Bienal

Bienal

  • Fundação
  • Bienal a Bienal
  • Agenda
  • +bienal
  • Biblioteca
  • 70 anos
  • Arquivo Histórico
  • Pavilhão
  • Apoie
  • Café Bienal
  • Transparência
  • Relatório de Gestão 2019-2021

  • Contato
  • Identidade Visual

Fundação Bienal de São Paulo

Av. Pedro Álvares Cabral, s/n - Moema CEP 04094-050 / São Paulo - SP

Contato

+55 11 5576.7600 contato@bienal.org.br

Privacidade
•
Termos de uso
Copyright © 2023 Bienal de São Paulo
Ao clicar em "Concordar", você concorda com uso de cookies para melhorar e personalizar sua experiência, bem como nossa Política de Privacidade. Ver a Política de Privacidade*.
Concordar